Årets första Gif-match

Ingen höjdare. Men vad kan man förvänta sig av Giffarna? ;) En tråkig match utan minsta spänning.. Förlust mot Landskrona med 0-1..

I fredagas efter jobbet på Riviera (som för övrigt var hur kul som helst!) så träffade jag Ullis på Rai (Hemmakväll) och hyrde film, gick och köpte kinamat och får hem till henne för en äkta tjejkväll ;) Film, mat, godis, titta på bilder, planera 20-års fest och en väldigt massa prat och fniss! En kväll ala tonåringar? ;)

Natten mot lördag, en spännande upplevelse. Tre telefonsamtal med en förvirrad, men söt person som hade tappat nycklarna och inte visste vart personen skulle sova :P

Lördag, jobb på Buketten. Gick bra förutom trots förlorad sömn och att alla kunder kom kvart i sex och att en kund krävde att få en plantering två minuter över sex så fick stå själv i kassan med gallret fullt uppdraget, "dörrarna" till snittkylen uppvevade, men tur nog allt indraget. Tio,kvart över sex var iaf alla kunder ute ur butiken och vi kunde stänga helt och jag kunde åka till Ole som fyllt 60 och firade det på kvällen :)
   Var lite synd att jag var lite för trött och att jag skulle upp och jobba dan efter annars kunde det bli en trevligt kväll, nog för att det var det ändå men kort :) Min faster höll ett tal till honom (de är gifta) och inledde med att det inte var förberett. Avslutade med att hon inte kunde sjunga, men att någon annan skulle göra det åt henne. Bao med Helen Sjöholm hörs med Du är min man och man ser hur rörd Ole blir. Aldrig sett honom förut. Inser att det finns två par i min närhet som känns som det "perfekta" paret och ett av dom är Ole och Mait. Jag önskar så innerligt att mitt liv kommer sluta med någon som är lika bra för mig som de två är för varandra.
   Vägen hem och ett stopp. Träffade charmtrollet från Bauhaus, men inte på Bauhaus utan på charmtrollets andra jobb. Nej,nej inga ideér nu! Ett charmtroll är ett charmtroll och man ska låta det stanna där enligt mig.

Söndag, ännu mera jobb. Slutar fem iaf så jag och mamma hann med fotbollen :) Kul att gå, synd bara det var så dålig match :P

Just nu känns allt väldigt spännande, känns verkligen att framtiden är min att göra vad jag vill med, att livet leker igen (äntligen!) och att allt kanske inte är hopplöst ändå :) Allt detta trots ett löfte jag gav mig själv gällande resan med Gustav i höst. Men allt kan gå, eller hur? Man ska leva för idag, inte för imorrn eller för igår eller hur? :)

The saddest song you ever heard
The most you said with just one word
The loneliest prayer you ever prayed
The truest vow you ever made
What makes you laugh, what makes you cry
What makes you mad, what gets you by
Your highest high, your lowest low
These are the things I wanna know
Bryan Adams - Inside out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0