Fredag

Fredagen började med stylingakut hos Gustav denna gång. Eller ja, jag och Sofia fixade till oss hos honom. Fast när jag kom dit var redan Gustav och Sofia klara så fick spegeln helt för mig själv ;) Nästan. Efter ett tag kom Ullis, Anton och Evelina. Den sistnämda skulle i vanlig ordning iväg till en till förfest och Ullis åkte med henne, efter ca en halvtimme, ner till stan för att se Lundell.
   Vi som blev kvar spelade kort och skrattade nog ganska gott åt en viss person som blev lite lullig ;) Eftersom jag skulle jobba tog jag det lugnt och efter en del händelser dan innan så tog även andra det lite lugnare så en lullig person skapade ändå en bra stämmning och humöret var i topp!

Nere på stan blev det Miss Li och träffade då både Ullis och Jocke, som också han sett Lundell. Hon har svängiga låtar och så, men tyvärr känner jag igen för få. Måste nog skärpa mig där. Efter Oh boy och innan extra nummret gick vi vidare mot stora scen och Lena & Orup. Efter att ha sett dem i Sporthallen i höstas/vintras så hade jag höga förväntningar. Tydligen lite för höga. Ja, de kan det dom gör. Det är bra låtar. Man sjunger och svänger med. Men vart tog det charmiga mellansnacket vägen och varför bara låt på låt på låt osv? Men nej, ska inte klaga. Dom var bra och dom håller hög klass, det gör dom :)

Nu kommer jag blanda ihop dagarna. Jag vet att en del av oss ville se Moneybrother så de gick iväg och gjorde det. Dans i O'learys tältet blev det iaf till Musikpolisen. Inspirerade utav Backyards babies (?) så spelade de kvällen till ära en hel del hårdrock, men även andra låtar jag kände igen lite mer. Som vår studentlåt Dansar aldrig nykter! Glädje!!!

När de slutade spela två lämnade jag resten av gänget för att bege mig hemmåt för att kunna orka med lördagens jobb. På bussen träffade jag mamma och Kjellåke. Han är väl inte så positiv inställd till hela tjohejsanet, men de verkade ändå nöjda med kvällen/natten så det är bra :)

Väl hemma var det bara att hoppa i säng och försöka få så mycket skönhetssömn som möjligt!

Och när hon går förbi står pojkarna på rad.
Dom visslar och ler och trugar och ber.
Kom med oss ut ikväll, kom med oss inatt.

Orup - Då står pojkarna på rad

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja för dig stod de verkligen på rad sötis!

2009-07-06 @ 09:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0