Höstens stora ?

Ja, blir de som jag är rädd för så måste jag göra nåt nytt till hösten. Ett till halvår som arbetssökande och bo hemma mycket längre så kommer jag bli galen. Borås finns mer än någonsin i tankarna och senast jag tittade så fanns "min" lägenhet kvar till salu. Men idag kom nya idéer upp i mitt huvud när jag gick bland blommorna på Bauhaus och kände mig allmänt nere.
   England med syster! Eller just ja, då var det där med språket. Det kan ju iochförsig lösa sig, när man kommer in i det, men engelska (eller spanska med) har alltid varit de ämnen jag fått kämpa mest med. Sedan, om jag vill vara kvar. Hur blir det med jobb? Kan man jobba som florist i England fast man är från Sverige? Servitör, som så många jobbar som, går bara inte. Inte det psyket. Jaja, alla servitörjobb är inte som Julgalan, men själva tanken på det gör mig livrädd ärligt talat.
  Sen kom idéen med tågluffa i Europa! Men som alltid allt det "praktiska". Pengar? Själv eller tillsammans med någon? Vem kan och vill? Vem kan jag åka med som jag inte kommer bli less på? Ja, jag har en dålig vana att bli lite lätt irriterad på människor jag umgås för mycket med. Då menar jag umgås mycket! Men nån som är sugen på en liten resa till hösten? Kan inte åka innan den 24 augusti bara :)

Eftersom jag planerat jobba mycket i sommar, mer än det brukar bli och ingen längre ledighet, så har jag inte tänkt åka nånstans. Inte ens ner till Hallsberg, tyvärr. Men efter Perras glada nyhet (berättar mer efter den 17 juni) och en glad nyhet från mamma så behöver jag inte åka nånstans för att träffa människor jag tycker om!
   Nån gång i augusti kommer min moster, en av mina kusiner från Hallsberg och hennes två barn hit! De har varit här en gång förut allihop för massor av år sen, och nu kommer dom hit igen! Överlycklig! Brukar träffa min moster ca 1/år och kusin och kusinbarn ännu mer sällan, så ska bl iså kul! En är som en prinsessa, ganska bortskämd sådan och den andra mer fundersam och eftertänksam. Ska bli så kul, så kul!

Och jag kan inte låta bli att fundera på om jag gjort nåt fel, sagt nåt tokigt eller vad det kan vara. Jag tycker inte riktigt om tystnaden när man inte vet vad den beror på. Om jag gjort nåt så säg det så jag vet. För nu hatar jag tystnaden något enormt.

When I fall in love
I take my time, there's no need to hurry
When I'm making up my mind
You can turn off the sun, but I'm still going to shine
And I'll tell you why
J. Mraz - The Remedy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0