Lyset, jobb och måndag

Var som sagt ut i fredags. humöret var absolut inte på topp i början av dan. Där kan man prata om att vakna på fel sida. Tänkte ringa till Ullis och säga att jag inte följer med, men efter ett samtal från Perra blev jag genast piggare! Han hade otroligt bra nyheter, men ska absolut inte ta ut nåt i förskott för då lär de inte bli av så därför tänker jag inte förklara närmare vad det är.
   jag ändrade mig alltså och när även Annica följde med kändes det som en toppenkväll! jag hade otroligt kul, men några mindre lyckade detaljer förstörde en del. Och på väg till bussen (kvart över ett, jobb dan efter) så höll jag på att dö. Aldrig någonsin haft så sjukt ont i fötterna! Inte ens på studentbalen. Men men, vill man vara fin får man lida pin ;)

Lördag och söndag tillbringades på Buketten med massor av kunder. Hela söndag stod jag i kassan förutom på lunchen och ca en timme, så nu kan jag kassan i stortsett utan och innan och de vanliga frågorna kring blommor och att de ska snittas om innan de ska i vatten m.m m.m. rabblades utantill. Men det var kul. Kände att jag kommer trivas på Buketten med. Haft svårt och ont i magen innan jag ska dit de senaste gångerna (kan inte sätta fingret på vad det är) men i helgen kände jag att det är bra där, bra och trevlig personal :)
   Och äntligen lyckats byta bort min helg 13-14 juni så jag kan vara med och spela på vikingamarknaden! :)

Måndag: snacka om att Gustafs-måndagarna ökar. Första som händer är att en karl där säger åt mig att vattna thujor som står ute på varmottagningen, inte vänligt utan bara att jag måste göra det nu gärna. Då jag ändå har mina rutiner på jobbet bestämde att det fick vänta. Sedan när jag träffar Emil så visar han ett mail som inte såg allt för lovande ut. Så nu får vi se vad som händer och om jag får veta nåt mer på onsdag. Hoppas, tycker inte om att inte veta.

Men efter att ha slutat en timme tidigare, solat lite på balkongen och fått mat i magen så är humöret bättre och oron längre bort. Kanske meningen att jag ska flytta helt enkelt? Kan verkligen inte bestämma mig. För nu trivs jag med allt här i Sundsvall igen, men kanske ändras i vinter? Jag hoppas otroligt mycket att min syster kommer hem snart så hon kan ge mig lite kloka råd :) Nog för att hon är impulsiv, tidsoptismist och någon jag kan störa mig på ibland, så är hon ändå min syster, med en massa goda råd och ett stort hjärta :)

"Om du går i dina egna fotspår kommer du ingenstans"
-Ior (A.A. Milne)

Kommentarer
Postat av: Karro

Allt kommer att ordna sig. Om det är något så kan du alltid ringa mig. Spelar ingen roll vad det handlar om. Du kan ringa mig vilken timme på dygnet som helst. Jag svarar alltid.

Vi borde ses någonting snart, kunna ta en långpromenad och prata en massa eller ligga i solen och bli bruna.

Kram på dig gumman

// Karro

2009-06-02 @ 07:36:55
URL: http://karolinabergman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0