Humelsurr

När jag var ute och planterade en vinbärsbuske för en stund sen så kom det först en stor, fet men söt humla och surrade när han for runt båda vinbärsbusken och krusbär. Han surrade sådär som jag alltid tycker humlor surrar. Men så hördes ett annat surr, ett inte lika dovt eller hur man kan beskriva det, och där i krusbärsbusken flög det omkring en annan mindre humla och surrade. Slutsatsen blev att även humlor har olika "röster" :)

Nu sitter jag och funderar på om jag kanske ska cykla till mamma sen, för då får jag ju dit cykeln, men frågan är om det är en bra idé om jag ska iväg och springa senare? Tål att tänkas på ;)

Ikväll ska jag äta de första jordgubbarna för min del som pappa så snällt köpte åt mig, när han köpte sånna åt sig och Kerstin ocksåtills de ska iväg ikväll. Tack snälla pappa :)

Varför frågar ni jämt om en plan för morgondagen?
Var dag har nog av sitt strul
Låt imorgon va imorgon
Försök att vara här och nu
Andrew Lloyd Webber & Tim Rice, Svensk översättning Ola Salo - Jesus Christ Superstar - Vad står på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0