Katten Gustaf-måndag

Har ni nån gång läst serien Gustaf om den tjocka rödhåriga katten? Han älskar lasagne, terroriserar sin hund"kompis" Ådi och husse Jon och han hatar måndagar. Kommer ihåg en serie där han ligger i sin kattsäng med sin kudde över hela sig, och om jag minns rätt taggtråd och massa annat skydd runt sig och tänker: "Kommer igen då måndag. Gör ditt bästa!" Tji fick han trots att han var beredd på allt. Vad som har jag glömt, men illa gick de.
   Idag har jag haft min "katten Gustaf-måndag". Tänkte cykla idag igen till jobbet. Låset på cykeln (det som sitter fast på cykeln) har alltid varit knepigt att få upp, men idag gick det inte. Vred och tröck och fiffla på, men inget hjälpte. När jag nästan tänkte ge upp så testa jag en gång till och då vred jag ett helt varv och fick ut hela låset. Trots detta var den fortfarande låst. Jag fick helt enkelt ge upp, ta bussen till jobbet och komma en kvart senare. Tur att jag inte har exakta tider att passa :)
   Inte nog med detta! Bland det första jag gör på Bauhaus är att köra en vagn över min hål så det gjorde ont! Låter nog komiskt och nu kan jag se de komiska i det hela också, men inte då. Så less på allt vid den punkten. Varit det hela helgen, med små uppehåll som hos Gustav och farmor och farfar. Var på otroligt dåligt humör fram till lunch, men sen träffa jag Bauhaus egna charmtroll som gjorde mig på lite bättre humör och i personalrummet blev de bättre. Kände gemenskapen där så efter lunch var humöret bättre igen :)

Att så många är så tomma idag
Vi är inte battre varken du eller jag,
Inget vi får vill vi ha kvar
Vi håller alla dörrar öppna för nån
Som vi hoppas kanske kommer nån gång
Men jag är trött, jag orkar inte va med
Jag vill älska det jag har och allt jag här är nu
P. Jöback

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0