Snö försvunnen..

Någon som sett snön? På söndag är det första advent och borde vi då inte ha iaf lite vitt på backen så julstämningen sprider sig? Hörde några prata julmusik idag, så fick enorm julkänsla när jag stod och plockade cyklamen.. Snart ska julkartongen hämtas och ljusstakar och adventsstjärnor upp! Myspys!

Jobbat lördag, söndag och idag! Känns bra och roligt att få jobba en dag extra :) Trivs bra där nu, väldigt mycket tack vare arbetskamraterna! Jobbade ju inte "min" helg nu så roligt att jobba med de andra lite också :) Och tomtar.. hur fint är det inte med dessa tomtar! Och fluffiga, vita julgranar.. känns som den minsta skulle trivas bra här hemma hos mig, men skulle vilja veta priset på den först.. Måste nog julhandla lite snart, innan jullängtan tar över helt så jag blir galen ;)

För övrigt känns det inte lika grått ute längre, även fast snön lyser med sin frånvaro.. Inte så konstigt kanske när det finns människor runt omkring som lyser upp den istället :) Det är nog såhär livet ska vara.. Kunna njuta av varje stund för sin egna lilla skönhet :) hur allt kan ändras som.. :)

Det ska va' gôtt å leva
Annars kan det kvitta
Fint å leva
Annars kan det kvitta
Lätt å leva
Annars kan det kvitta
Spring inte runt och vela
Då sabbar du det hela
Spring inte runt och veva
Det ska va' gôtt, gôtt, gôtt
Gôtt å leva!

Galenskaparna & After Shave - Gôtt å leva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0