Minneslund/minnesstund

Bestämde mig att åka ner på stan idag. Då kom tanken upp, minneslunden! Jag köpte ju gravljus igår så varför inte åka dit med och sedan ta en promenad in till stan därifrån? Sagt och gjort! Står och väntar på bussen så ringer mamma. Vilken bra idé tycker hon så hon följer med dit.
   Jag kan inte låta bli att tycka om kyrkogårdar. Jo, visst är dom sorliga och säkert riktigt krypande läskiga mitt i natten, men lugnet och atmosfären där.. Jag tänker hela tiden jag borde gå dit oftare. Jag var ju alltid hos mormor och morfar förut, så varför kan jag inte det nu med? Men känns bra att vara där idag iaf som dom ocksåa har ett ljus hos sig, även om det är en dag tidigt.

Stan och förbi Kappahl, mamma ville ha smakråd om en kofta. Hittade en helt annan så nu får hon lämna tillbaka den hon redan köpt. En Linnea kom springades in på Kappahl med när mamma betalade. Det var läängesen.. =/ Men kul att ses iaf, om även för en liten stund! Hoppas på mer tid om två veckor! :)
   Ohlssons tyger för att se ifall dom har broderityg, men hittade en dörrmatta (rena fyndet 49:-!) Och sedan vandra runt tills vi hitta ett tyg.. Blev inte exakt lika, men kan hoppas det blir bra ändå. Känns så surt att ha förstört ett broderi för att man gör fel och får sprätta upp, vilket tar minst lika långt tid som att brodera.. jaja, får se nu hur det blir :)

mat inhandlades och hem. Mamma såg allt som hänt sen senast innan hon får hem till sig, så nu sitter man här igen ;P Men ska försöka se om jag kan få något gjort nu! Varför inte en krans? :)

Ikväll är det Robban Broberg på Tonhallen! Undra om han fortfarande har en blå gitarr?

Och trots det jag skrev igår så kommer jag aldrig ångra något. Inget av större betydelse.. Insåg det redan för många år sedan, att det går inte riktigt. Onödigt över att må dåligt över sånt som är gjort/inte gjort. Vi lever här och nu så go for it! hihi :)

Lookin' back on the things I've done
I was tryin' to be someone
I played my part, and kept you in the dark
Now let me show you the shape of my heart
Backstreet Boys - Shape of my heart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0