Lägenheter!

Varit på banken idag och fått veta att jag får låna till lägenhet så att gå på två visningar idag kändes ännu mer pirrigt och förväntansfullt! Ena bättre än den andra, men hyran några hundra högre, men de får man väl leva med? Två visningar kvar. Får se vad de kan ge :)

Ja! Träffade Pelle på tågstationen i fredags i cirka 20 minuter innan han skulle fortsätta resa vidare hemåt. Så till helgen kanske han kommer upp, vore superskoj för nu var det riktigt längesen vi träffades och umgicks :) Bara försökt hitta nån dag som passat hela sommaren, men inte gått så bra. Alltid nåt som strulat till sig, men hoppas det inte gör det den här gången :)

Pratade igår med en kompis om inställning till folk när man säger hej till dom första gången. Eller ja, vi kom in på det efter uppmuntringsförsök. Jag kläckte ur mig att man kan ju inte se att en person är en idiot innan man sagt hej till dom. Varpå han svarar: "jag har alltid den inställningen." Det väckte en massa frågor.
   Om man ställer in sig på att människor är idioter kanske man inte blir lika sårad lätt? Men finns det ingen risk man behandlar dem som idioter och därav göra dom till sådana?
   Om man vänder på allt, om man ser positivt på personerna man möter. Man kanske släpper in människor lite närmare dig, eller kanske inte nödvändigt. Men får de förtroendet kanske klarar de av det? Min slutsats av det hela, eller kommentar/fråga blev: "Livet är vad man gör det till, så varför inte människorna i det också?" Kanske en liten frågeställare såhär i början av veckan :)

Nu till en låt som är en av dom finaste jag vet, både som engelsk och som svensk jullåt med Jöback. Nu får jag minnen från Gatufesten från iår, underbart! fast samtidigt är den bara så underbar i sig att alla minnen/bilder flödar fritt..

Love is not a victory march
It’s a cold and it’s a broken hallelujah
Rufus Wainwright - Hallelujah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0