Härlig dag

Ledig idag, helt ledig förutom en stund på KFG. Satt där i två timmar, men hittade inget jobb att söka så gick vidare. Hittade två gamla, näst intill antika böcker på Bokia. En av Jack London som heter Tvångströjan. eftersom jag enbart lyckats hitta Varghunden och Skriet från Vildmarken på biblioteket så tyckte jag att den var värd att köpa + att den var tryckt på 20-talet och skulle passa utmärkt i mitt framtida egna bibliotek :) Den andra boken hette Skymingssagor och tänkte på mina framtida barn. Tänk va mysigt att läsa sagor :) Plus att den också var gammal och i bra skick, fast någor nyare är London.

Sedan en sväng på riktiga biblioteket. Skulle försöka hitta andra boken i serien Javastavens vandring, men icke. Inte en bok fanns där. Eftersom första slutade mitt i all händelse, som att sluta läsa en bok mitt i, så måste jag få tag i fortsättningen. Måste altså runt till alla bokaffärer som kan tänkas finnas. Bara inte alla böcker slutar så. För oftast är följetånger så att man kan sluta efter en bok om man vill, men inte den här. Man måste läsa vidare, typiskt nog.

Sen efter lite läsning och sovning på balkongen packades det upp här hemma innan pappa kom och hämtade mig. Hade lovat att hjälpa honom med städningen utav förrådet hos honom och tycker vi lyckades riktigt bra! Två billass och lite planer om förvaringshyllor osv :) Blev sedan en lite middag på Big Boy, superlängesen man åt där sist :P

Förövrigt, är det dumt att köpa en lägenhet när man ska plugga i en annan stad? Fast känns som om det kan bli lika dyrt ändå i månaden, så kasnke inte så dumt? Näe, får fundera på det där. Om det ens blir Borås i höst :)

Bara för att den är så mycket sommar:

Well open up your mind and see like me
open up your plans and damn you're free
look into your heart and you'll find love love love love
listen to the music at the moment people dance and sing with me
Were just 1 big family
And it's our godforsaken right to be loved loved loved loved loved

J. Mraz - I'm yours


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0