Att få det man önskar..

.. men vid helt fel tillfälle. Jag är fortfarande livrädd. Ena stunden känns det jättekul, och andra så känner jag bara "nej, inte än". Jag är inte redo. Eller ska det kännas otäckt? Eftersom jag fått en rätt så skev syn på de hela så känns det som det kommer bara blir svårt, jobbigt och problem. Så känner mig allmänt förvirrad och önskar att sånna känslor inte borde finnas. Så är väl därför jag, för att citera en vän, "inte tillåter mig att känna nåt, för jag vill inte känna nåt". Och det tar tid att ändra på. Känner ibland att det bara tar stopp för jag vill det. För jag vågar inte längre.

Finns ord också som hänger kvar från förr som gnager och gör att jag tvivlar på mig själv. Borde inse att det är fel att tro att orden har rätt, men

Men nu faller allt ner över mig, kanske inte helt oönskat, men aldrig varit med om liknande. Dock inget jag borde klaga över och om jag skulle göra det kommer jag troligast bli eremiten ute i skogen med 100 katter ;) Ville (och behövde) bara skriva av mig lite.

Ingen kommer nära,
man bränner sig så lätt.
Is och eld i samma,
kallt och alltid hett.
Mathias Holmgren - Lejonhjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0