Skrivkramp

Vad kan jag säga annat än att det har varit sommar? :) Datorn har lägsta prioritet under sommaren och när den väl används så är det för att kolla upp det viktigaste :)

Nu däremot är det inget bra på tv, ingen är hemma, inte ens Wilma som är ute och jagar möss eller liknande. Så Disco Fashion WeekendVH1 gör mig sällskap :P

Vet inte vart jag ska börja riktigt.. haft en underbar sommar kan jag konstatera! Förra sommarens strul och tråkiga togs verkligen igen iår! Norrköping, Stockholm, Piteå och Borås är några ställen som besöks för längre/kortare besök. Gatufest, familjemiddagar, båtturer, Drakbåtar, utgångar och vänner har kantat sommaren i Sundsvall. Helt underbart, finns inga andra ord för det :)

Jag och Oscar skjutsade ner Gustav till Borås för att han ska börja plugga där. Jag har själv haft tankar på den staden, men bibliotekarie-utbildningen istället.. Nu hade vi en liten sightseen runt Borås kvällstid där regnet hotade runt hörnet. En stad helt olikt Sundsvall vill jag lova! Vacker vill jag lova av det jag såg.

Alltid den här tiden när alla flyttar för att börja/fortsätta läsa som jag blir velig. Vad vill jag? Vart vill jag bo, är florist rätt, skulle man skola om sig? Jag vet inte! Men så gott som bestämt mig för att bo kvar i Sundsvall till jul så år vi se sen. Ska ju läsa Färglära och Litterära Genrer. Det tror jag kommer bli toppen! Dessutom jobba extra på Riviera, inte helt fel! :)

I den långa vinterns spår
trampas frusna blommor ner
och där ensamheten går
biter kylan alltid mer
ändå har jag aldrig tvekat
mellan mörker eller ljus

Ted Gärdestad - I den stora sorgens famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0