Effektiv dag

Uppe tidigt idag för att hinna med att gå till Almroths för att få nycklar och grejer till förrådet, så allt med det är klart (även om jag inte sett själva förrådet än, vilket jag kanske borde..) Så om inget strular när jag ska in dit första gången så är det helt klart! Efter att ha gått dit (spännande platser det finns!) så gick jag till Pernilla för att hämta min madrass som jag eller pappa ska sova på när han kommer hit för flytten. Evelina lånade den sina sista dagar i Norrköping så hon lämnade in den på förvar hos Pernilla tills jag kunde hämta den :) Punkt 1 och 2 check!

10.50 går bussen tillbaka till Finspång och en snabb lunch senare så är jag ute och traskar igen. Nu för att höra mig för om släp. En stor fördel när man ska flytta möbler. Tänkte att jag kunde kila in på Återvinningen när jag ändå var i dom krokarna, men nejdå, dom stängde 11 idag, så det blev ju genast en omväg bara. Första stoppet sen hade bara släp på söndan att låna ut, så blev en bit till att gå för att höra om dom har släp på lördan också. jajamen! Dock ett mindre än tänkt, men vi hoppas det funkar iaf. Har ändå inte många saker som är över 1.50 i höjd :) Så 3:dje punkten på listan check!

På vägen hem svängde jag in hos Vallonbygden så pappa kan parkera nånstans medan han är här utan att få böter, och först såg karln bakom disken förvirrad och lite lätt förstörd ut. Spelar det nån roll om det är helgdag eller inte om man vill ha parkeringstillstånd? Hursomhelst så pekade han ut en parkering där vi fick lov att stå lördag och söndag, men absolut inte på måndag. Då är vi förhoppningsvis redan i Sundsvall så inga problem! Punkt 4 check!

4 punkter kvar nu bara: Adressändring, lämna igen nycklar,  säga upp Radiotjänst och packa såklart!

Har lyckats knåpa ihop två kartonger nu iaf. Dock är diskbänken fylld med proslin, men orken tog tvärslut, så vet inte om jag ska satsa på morgondagen med resten och ägna mig åt nåt roligare för tillfället, vet dock inte bara vad.

Känner mig ändå rätt nöjd som lyckats komma ihåg det som är viktigt att komma ihåg när man ska flytta, inte lätt när man har jobb och annat att tänka på också! :)


Och jag älskar livet
Det får du inte ta ifrån mig
Sara Varga - Spring för livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0