Valborg

Öppnade precis balkongdörren för att få in lite frisk luft och då började det blåsas rejält här utanför. Vet inte riktigt vilka, ser dom knappt, men någon slags blåsorkester står och spelar en bit bort. Är trots allt uppväxt med lite blåsorkester så därför tycker jga alltid om när jag får chansen att lyssna. gillar det! Antar dom välkomnar våren eller liknande, inte mig emot :) Får se till att ta med mig mamma i sommar och gå och se om Sundsvalls har några konsterter :)

hihi, nu gick dom precis förbi mitt fönster. Civilklädda, inga uniformer och väldigt få, men trummor. Iih, gillar det! Ett litet improviserat första maj-tåg kändes de som :) Och rätt roligt det där. Gillar sån musik live, men inge vidare när man hör det inspelat. konstigt hur vissa saker funkar som :P

Igår var jag inne i Norrköping med Evelina hela dan. Lunchen bestod av en picknick vid strömmen. Väldigt växlande väder, så efter en stund fick vi ge upp, för regnet vann. Lite strosande och handling av mat, sedan hem till Evelina. Laga mat, spela lite yatzy och sedan krånglade hennes dator massor, så den försenade oss till majbrasan. Dom hade gjort reklam för en majbrasa (med tivoli) i Folkets Park vid Borgen så vi begav oss dit. Tog Partyspårvagnen! ;) Väl där blev vi båda rejält besvikna. jag menar, sista april = majbrasa eller hur? Dom hade den ynkligaste majbrasan nånsin! Som barnens majbrasa brukar vara i Ortviken hemma. Illa! Så vi bestämde oss för att se om det fanns nån brasa i Folkparken (varitionen på park-namnen är oehörd!).

I den parken visste dom minsann hur brasor ska vara! Nog för vi kom dit rätt sent så den var inte så hög, men man såg att den hade varit större. Stod där och värmde oss och lyssnade på folket runt omkring. Vilka knäppa människor det finns. "Ska jag slå ihjäl honom eller ska jag ringa polisen?" En kille pratade i telefon och berättade om en gubbe kring 50-60 år som gick runt och pratade med alla (lite läskig må erkännas, men så vitt jag vet så gjorde han inget mer än att prata och kanske antydde vissa saker, gick att tolka olika) men då hade killen fått för sig att han var pedofil och skulle därför slås ihjäl. Helt logiskt eller? Fanns ju trots allt några i sånna där lysande västar som ska skydda där, så kanske borde lämna det åt dom? Jaja, fulla människor som ska spela tuffa..

Hade trots det hela en väldigt trevlig dag och kväll :) Dock var båda väldigt trötta när vi kom hem till Evelina igen och vi väntade på min buss. Så vi fördrev tiden med kort och lite mer yatzy. Väldigt glad att hon funnits så vi har kunnat setts så pass mycket ändå, trots att hon åkt hem mycket. Vad hade jag annars gjort och pratat med? Tur hon flyttade hit :)

Tvungen att tvätta idag, för att ha några rena kläedr på jobbet imorrn så fick avstå att åka in till Norrköping idag igen, men den här gången för att se motorcyklar och raggarbilar :P Fick bli en pysseldag hemma istället. Lika bra det, men dom dagarna går alltid för fort! Nu har jag en låång vecka att se framemot. jobb mån-lör och alla dagar heldagar. Wie! Men men, en kraftansträgning innan Sundsvall :)

Och det är väldigt lustigt det här med att känna sig som hemma och så. Trots att jag börjar känna mig mer hemma och hitta bättre, gör fler saker, känner fler osv, så längtar jag bort. Vet inte om det är lägenheten som spökar, Finspång eller hela alltet. Menar att jag trivs i det stora hela rätt bra, men längtar bort. Så jag undrar om det blir nån skillnad oavsett vart jag hamnar sen?

Skulle egentligen skriva mer, men ni ska orka läsa det också så får bli en annan dag, om orken finns. Förresten! Se på SVT 1  på tisdag klockan 21.00, Inför Eurovision då. Dock missat de två första avsnitten. Ni hör att jag tappat kollen helt.. =/ Tur det finns internet :)

Så många själar som fryser
Som borde skratta och le
Så många ögon som lyser
Men som har svårt för att se
Ted Gärdestad - Låt solen värma dig

Kommentarer
Postat av: Gustav

Frida i Sundsvall blir fantastiskt!



<3

2011-05-01 @ 21:04:33
URL: http://gkibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0